Sakna

Min mormor dog i onsdags... Jag saknar henne så mycket redan... Var o sa hej då till henne igår på Knektagården... De hade gjort henne iordning o satt på henne en fin blommig sommarklänning och strumpbyxor. Det såg ut som om hon sov, det värsta var att hon andades ju inte o hon vaknade ju inte heller... Men på ett sätt så såg det inte ut som mormor, det såg ut som en vaxdocka av mormor. Jag har nog inte riktigt fattat att hon är död än även fast jag skriver om det. För jag strök henne över håret o pannan o hon var så kall, o mormor var aldrig kall på det sättet så hur kan det vara hon...?

Mormor köpte alltid hem pannkakor eller köttbullar eller nåt annat gott om hon visste att jag skulle komma, eller så tog vi hennes lilla vän (rullatorn) o gick till ICA o handlade nåt att äta... Sen så spelade vi kort o pratade o löste korsord eller nåt tillsammans... Varje jul brukade mamma, mormor o jag göra hemmagjord korv. Den är så fruktansvärt god! O så var det ju alltid kul att det var 3 generationer som hjälptes åt o hade skoj.

Jag känner mej som en hemsk människa, jag har inte träffat min mormor på jättelänge... Jag har inte varit o pratat med henne eller nåt... Min mormor hade Alzheimers, hon visste inte vem jag var när jag klev in i rummet. Hon frågade "Vem är du?" efter att ha tittat på mej länge o funderat. Visst hon kom ju inte ihåg nån men det var väldigt jobbigt att varje gång man gick ifrån rummet o kom tillbaka efter nån minut så hade hon redan glömt vem jag var... Det kändes ju inte som mormor...

Min mormor var den sista av mina mor- och farföräldrar, nu har jag ingen kvar av dem... Det känns så tomt... Helt plötsligt känns det så definitivt att alla kommer att försvinna en dag även om jag inte vill... Alla dör så småningom...

Jag saknar mormor så mycket redan... O jag känner mej som en riktigt hemsk människa... Förlåt mej mormor... <3

Kommentarer
Postat av: Mickan

Hej gumman! Har inte läst din blogg på evigheter, trodde inte du skrev längre. Beklagar det här med din mormor, men känn inga skuldkänslor. Alla är vi dåliga på att besöka våra äldre släktingar, även jag. Men de vet ändå att vi älskar dem för de gånger vi faktiskt tar oss tid att träffa dem. Även om hon inte visste vem du var när du klev in innanför dörren så visste hon ju att hon hade en dotterdotter som heter Emelie, men hon mindes henne nog som en lite mindre flicka i yngre år. Hon har inte glömt dig! Kramar*

2007-08-16 @ 16:39:48
URL: http://miickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0