Ida, Ida, Ida överallt!! :P

Vi har två par i vår bekantskapskrets som heter exakt likadant. Gissa om det kan vara himla svårt att förstå vem av dem den andre pratar om ibland... Daniels bror o sambo heter Patrik o Ida sen har jag en klasskompis som heter Ida och hennes sambo heter Patrik... Det blir såå himla snurrigt!! Lösningen på detta har blivit: Pratar vi om Daniels bror med sambo så säger vi mannens namn först o pratar vi om min vän så säger vi tjejens namn först... Fast det är ju inte så lätt jämt ändå... :P

O skulle man bara prata om Ida så finns det cirka gurka 4-5 st att välja på som vi känner. Jag tror att Ida är ett väldigt vanligt namn, eller?! Men som ni förstår blir det ganska ofta missförstånd mellan oss så alla "Idorna" har fått som små extranamn efter sig.. hehe...

Kommentarer
Postat av: Ida Ekström

Ida är ett väldigt fint namn tycker jag =)

2010-01-12 @ 18:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0