Vi gör ett försök till...

Det här med att skriva blogg har aldrig riktigt fastnat på mig... Ibland känner jag verkligen att jag skulle behöva skriva av mig men så stannar det där... Konstigt... Men idag läste jag på http://burkmatsmamman.blogg.se och hon diskuterade detta med arbetslösheten i Sverige, måste säga att jag håller med! Nu har jag suttit hemma i 3 dagar och skrivit på min jävla hemtenta o varje morgon har de ringt o frågat om jag kan komma och jobba! Jag är inskriven som springvikarie inom barnomsorgen i ETT område i Oskarshamn men jag hade kunnat jobba i stort sett hela veckan om jag hade velat! Kom inte o säg att det inte finns jobb, jobb finns frågan är bara om du vill jobba där...
Jag kan erkänna, jag är kräsen vad det gäller ex. sommarjobb... Jag skulle aldrig kunna jobba med vissa typer av jobb för att jag tycker att det är psykiskt jobbigt. Men för det är jag inte svår på att hugga i när det väl gäller! O på det sättet har jag blivit en ganska omtyckt vikarie som i stort sett aldrig behöver gå utan jobb.....


Kommentarer
Postat av: Ida Ekström

Sant, jag håller med dig.. men sen är det många som tror att dom ska "få" ett jobb.. INGEN kommer ge någon ett jobb.. Jobb är något som man skaffar sig själv..

Det finns jobb, bara man vill ha..

Jag har lyckats få flera jobberbjudanden innan jag flyttade ner till den här hålan och nu har jag skaffat mig ett nytt jobb..

Det finns jobb, bara man vill ha och är villig att arbeta.. och inte vara för kräsen =)

KRAAAAAAAAAm

2010-10-14 @ 19:50:26
Postat av: Anonym

Precis, skriva in sig som vikarie är väl det minsta man kan göra. När Lasse börjar på förskola kommer jag ju (förhoppningsvis) plugga heltid på distans så vi kommer ju ha rätt till heltid dagisplats iaf vilket underlättar när man vikar ju.

Kul att du skriver här igen =)

2010-10-28 @ 15:00:12
URL: http://burkmatsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0